close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך הפך אסקייפ רום ללהיט גדול?

מערכת שורשב כסליו, תשעח20/11/2017

חדרי בריחה הפכו ללהיט פופולארי... להיסחף לתוך ההרפתקה

תגיות:
גם אם עדיין לא התנסיתם בו, אפשר להניח ששמעתם עליו. אסקייפ רום, או חדר בריחה (או בגרסתו העתיקה: קווסט). כמעט בכל עיר בישראל נפתחו חדרי בריחה מלהיבים בשנים האחרונות, והיום יש למעלה מ-200 חדרים. כל אחד מציע תעלומה אחרת, אתגר ייחודי וחוויה שונה לחלוטין. השאלה היא איך הפך המשחק הממוחשב להרפתקה מבוקשת כל כך, והתשובה לפניכם.

חדר בריחה – מילוט מהשגרה
כשאנחנו נכנסים לחדר בריחה אנחנו מקבלים משימה מיוחדת ומדליקה בכל פעם, אבל לכולן יש עיקרון אחד פשוט: המטרה היא להימלט מהחדר בתוך שעה. בפועל, השעה שבה אנחנו נמצאים בין כותלי החדר המעוצב והמושקע כל כך, היא שעה בה שאנחנו נמלטים מהמציאות, שוכחים מהשגרה ונשאבים לעולם אחר, שהוא צבעוני ומעניין יותר. פתאום אין עבודה, ניירת ומיילים – יש חידות, קודים ומנעולים שצריך לפתוח. יש תמונה גדולה שצריך לזהות ותעלומה שצריך לפתור, וזה הרבה יותר מלהיב מכל דבר אחר.

הנאה לכל הקבוצה
יכול להיות שתהיתם אם תוכלו לעמוד במשימה הזו לבד. התשובה היא כן, אבל אין סיבה שתעשו זאת, וחשוב מכך – ההנאה רבה יותר כשאנחנו חולקים אותה עם חברים טובים, משפחה או עמיתים לעבודה. חדר בריחה מיועד לקבוצות קטנות מסיבה מאוד טובה. כשאנחנו עובדים כצוות אנחנו לומדים להיעזר אלה באלה, אנחנו מגלים בחברים ובקולגות שלנו מאפיינים שלא הכרנו, ואנחנו מבינים שיחד אנחנו חזקים הרבה יותר. כך מותר לנו לטעות, והטעות הזו תעזור לקבוצה לגבש רעיונות חדשים שיובילו לפתרון החידה וליציאה מחדר הבריחה. אנחנו גם לומדים לפרגן לאחרים, לזהות את החוזקות ולהבין שהם מחפים על החולשות שלנו – ואנחנו על החולשות שלהם. בפשטות, חדר בריחה הוא חוויה קבוצתית בלתי רגילה.

חדרי בריחה מושקעים ומרתקים
הסיבה האחרונה היא החדר עצמו. חדר בריחה מעוצב תמיד בקפידה רבה, מה שמאפשר לנו להיכנס לעולם אחר ולהרגיש למשך שעה שאנחנו נמצאים שם באמת. ילדי שנות ה-90 מגלים שפארק היורה הוא כעת מציאות סוחפת ולנו יש משימה חשובה: לאתר את ביצת הטי-רקס המשובטת לפני שיהיה זה מאוחר מדי. באופן דומה אנחנו יכולים להיסחף להרפתקה במצולות הים ואף להרשות לעצמנו להרגיש שאנחנו בעיצומו של סרט מתח איכותי. החוויה הזו מבטיחה אדרנלין גבוה, ואין דבר מהנה יותר מזה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה